一针见效

存档……都忘了还剪过视频了……

白的澤:

不知道这边有人发过了没有,在新浪上看到的,微博名@施主你脸上有凶兆,看完以后当时就觉得天啊这真的是我这辈子看过剪得最好的一个片了。

舅巴向剪辑,配乐是著名的【Young and beautiful】。

故事性极强,画面切转跳跃自然得近乎完美。字幕应该是Po主自翻的,我已经找不到语言来形容了。可以从这一个短短的三分多钟的视频里看完两个人生死纠葛的很长的一个过程。

喜欢开头的钟声,它和画面上巴德所在瞭望塔的场景完美地重合,刚开始一下子就震到我了。觉得最棒的地方就是剪那一段索林眼睛和阿肯宝钻重叠的部分,表达他的眼眸如钻石般闪耀夺目,一眼难忘。

以下是视频里的歌词,太美了,打出来自己收藏:

I` ve seen the world, done it all, had my cake now.

【看彻繁华,历尽沧桑,人心已老。】

Diamonds, Brilliant, and Bel-air now.

【金迷纸醉,无上荣耀,已如过眼云烟。】

Hot summer nights, mid-July, when you and I were forever wild.

【仲夏夜茫,七月未央,你我年少轻狂,不惧岁月漫长。】

The crazy days, the city lights, 

【纵情时光,华灯初放,】

the way you` d play with me like a child.

【你我嬉戏疯狂,童稚之心难藏。】

Will you still love me when I`m no longer young and beautiful ?

【当韶华逝去,容颜不再,你是否伴我左右,任地老天荒?】

Will you still love me when I got nothing but my aching soul ?

【当一无所栖,遍体鳞伤,你是否伴我左右,任地老天荒?】

I know you will, I know you will, I know that you will.

【我深知你会,我深知你会,我深知你会。】

 Will you still love me when I`m no longer young and beautiful ?

【当韶华逝去,容颜不再,你是否伴我左右,任地老天荒?】

 

I` ve seen the world, lit it up, as my stage now.

【看彻繁华,舞台聚光,荣华过场。】

Channeling, angels in, the new age now.

【时空流转,新王冠冕,粉墨登场。】

Hot summer days, rock and roll, 

【白日盛夏,歌舞激荡,】

the way you`d play for me at your show.

【你盛装登场,独为我而唱。】

And all the ways, I got to know, your pretty face and electric soul.

【精致脸庞,不羁狂妄;一眼千年,一眼难忘。】

Will you still love me when I`m no longer young and beautiful ?

【当韶华逝去,容颜不再,你是否伴我左右,任地老天荒?】

Will you still love me when I got nothing but my aching soul ?

【当一无所栖,遍体鳞伤,你是否伴我左右,任地老天荒?】

I know you will, I know you will, I know that you will.

【我深知你会,我深知你会,我深知你会。】

Will you still love me when I`m no longer young and beautiful ?

【当韶华逝去,容颜不再,你是否伴我左右,任地老天荒?】

 

Dear Lord, when I get to heaven, please let me bring my man.

【圣灵在上,当我升入天堂,请让他伴我身旁。】

When he comes tell me, that you`ll let him in, father tell me if you can.

【让他随行,让他入场,愿望渺小,烦请成全。】

All that grace, all that body, all that face, makes me wanna party. 

【翩翩风度,优雅气场,精致脸庞,让我沉沦疯狂。】

He` s my sun, he makes me shine, like diamonds.

【他就是太阳,他让我闪耀,如钻石夺目,璀璨明亮。】

  Will you still love me when I`m no longer young and beautiful ?【当韶华逝去,容颜不再,你是否伴我左右,任地老天荒?】Will you still love me when I got nothing but my aching soul ?【当一无所栖,遍体鳞伤,你是否伴我左右,任地老天荒?】I know you will, I know you will, I know that you will.【我深知你会,我深知你会,我深知你会。】Will you still love me when I`m no longer  beautiful ?【当韶华逝去,容颜不再,你是否伴我左右,任地老天荒?】Will you still love me when I`m no longer beautiful ?【当韶华逝去,容颜不再,你是否伴我左右,任地老天荒?】 Will you still love me when I`m no longer young and beautiful ?【当韶华逝去,容颜不再,你是否伴我左右,任地老天荒?】

By——up主止痛【不是我

最后这个是新浪上度盘的下载链接,喜欢的直接抱走好了w:http://pan.baidu.com/s/10J2GI

评论
热度(11)

© 一针见效 | Powered by LOFTER